Familia Lancia |
VINCENZO
LANCIA S-a nascut pe 24 august 1881 la Fobello, in Val Sesia.
Tatal sau, cavalerul Giuseppe Lancia, facuse o avere in industria
de conserve. Gratie posibilitatilor sale, familia petrecea
verile la Fobello, iar restul anului la Torino, pe proprietatea
din strada Vittorio Emanuele. Cavalerul Lancia s-a gandit la viitorul fiecaruia din cei 4 copii ai sai: Giovanni, Arturo, Maria si Vincenzo, pe care il alinta Censin. Ultimul ar fi trebuit sa devina avocat. Insa la scoala Censin a fost un dezastru. Inteligenta avea, chiar sclipitoare, insa nu si-o punea sa lucreze. Era distrat, lipsit de ambitie. Cu durere in suflet, tatal a trebuit sa renunte la ideea de a face din el un avocat. Astfel ca la 12 ani il trimite la colegiu, in intentia de a-si lua macar o diploma de contabil. |
Studiile si motoarele
|
Distragandu-l
si mai mult pe tanarul Vincenzo Lancia de la studiu, fratii
Ceirano au deschis un atelier in curtea casei parintesti.
Construiau biciclete pe care le vindeau sub marca Welleyes,
intrucat numele englezesti aveau mare priza la public. Censin
frecventeaza atelierul fratilor Ceirano si, in scurt timp,
devine un mecanic priceput. Cand, mai tarziu, cei doi frati
incep sa lucreze pe primele automobile, baiatul este cu adevarat
fascinat. Fugit de la colegiu, Vincenzo reuseste sa-i smulga tatalui sau permisiunea de a lucra cu fratii Ceirano. Obtine calificarea de contabil (asa cum pretinsese cavalerul Lancia, care considera mai onorabila aceasta meserie decat pe cea de mecanic), dar, desi contabil, acesta se ocupa de repararea motoarelor. |
Primii pasi
|
In
1899, gasind oarecare finantatori, fratii Ceirano demareaza
productia unui automobil proiectat de inginerul Aristide Facciolo.
Automobilul Welleyes are un mare succes, dar fratii Ceirano
nu au putut face fata comenzilor. In iulie, accepta oferta
venita din partea lui Giovanni Agnelli de a ceda pentru 30.000
de lire toate instalatiile si brevetul asupra marcii Welleyes,
din care in scurt timp va deriva FIAT 3.5 CP. Lancia, care are 18 ani, impreuna cu amicul sau de aceeasi varsta, Felice Nazzaro, intra in Fiat in calitate de piloti de incercari. In primii ani de existenta, Fiat participa intens in competitii. La volanul bolizilor – Lancia si Nazzaro. Cel din urma este un maestru al volanului. Lancia, in schimb, are un stil navalnic, fiind mai rapid, asta atunci cand nu dadea chiar de vreo nenorocire. |
1906: Ia nastere Lancia
|
Lancia,
meticulos si exigent in munca, in timpul sau liber devine
un tip vesel si jovial. O persoana impunatoare si robusta
inca din copilarie, ca adult este un pasionat de mancarurile
bune, de petrecerea la un pahar cu prietenii si de opera.
Un bun cunoscator al muzicii, il apreciaza in special pe Wagner.
In 1906 devine constructor de automobile si, impreuna cu prietenul
sau Claudio Fogolin, pe 29 noiembrie in acelasi an, fonda
Lancia.
In 1922, pe cand ajunsese deja un industrias de succes, se casatoreste cu secretara sa Adele Miglietti, cu care va avea 3 copii: Anna Maria, Gianni si Eleonora. Vincenzo Lancia continua sa urmareasca personal dezvoltarea noilor modele, adesea participand direct in teste. |
Testamentul
lui Vincenzo Lancia
|
Moartea
sa intervine prematur pe 15 februarie 1937, la nici 56 de
ani. In timpul noptii, Vincenzo Lancia este victima unui atac de cord; spera ca este
vorba de o stare trecatoare si nu vrea sa o trezeasca pe sotia
sa. Abia la 7 dimineata isi anunta medicul, care se precipita,
dar nu se mai poate face nimic. Moare, neasteptat, omul caruia
ii sunt dedicate cele mai importante pagini din istoria automobilului.
Intuitia, originalitatea si curajul au fost trasaturile sale
distinctive in munca de constructor. Nu intamplator testamentul sau spiritual a fost tot un automobil: Lancia Aprilia. Modelul, care parea ca ingemaneaza traditiile firmei si virtutile omului care a condus-o, a fost primit initial cu scepticism. Linia parea prea indrazneata, iar tehnica prea inovatoare. E nevoie de ceva timp pentru ca Aprilia sa devina o regina a soselelor. Agila, foarte stabila, de un stil incredibil de modern si apreciat de toata lumea. Numai geniul lui Vincenzo Lancia prevazuse toate acestea. |
http://www.lancia.ro/istoria.php
Stilul
|
Chiar
daca orientati mai mult catre evolutia tehnologica a partii
mecanice a masinilor, inginerii de la Lancia nu au neglijat
niciodata aspectul estetic al modelelor. Rememorand cei 100
de ani de istorie a marcii, descoperim caracteristici exclusive
si sub aspectul stilului: in formele complexe ale masinilor,
in anumite detalii importante, in materialele intrebuintate.
Ne aflam in primii ani ai secolului XX si casele automobilistice
nu au departamente care sa se ocupe de caroserie. Echiparea
este incredintata carosierilor externi, care opereaza artizanal.
Maiestria Lancia sta in proiectarea sasielor speciale, atat
de deosebite, incat au fost preferatele carosierilor pana
la sfarsitul anilor ’40.
|
Caroseriile
extra-serie intalnite pe Lambda, Dilambda, Augusta, Artena,
Astura si Aprilia fac cunoscut lumii intregi un stil unic
prin inspiratie si genialitate: cel italian. Lancia, in ceea
ce o priveste, atunci cand incepe sa isi ‘imbrace” propriile
masini, o face cu o rigoare strans legata de atentia meticuloasa
si sobrietatea pe care si le-a dorit fondatorul. O Lancia
trebuie sa fie o masina rafinata, de clasa si cu spirit inovator
care refuza stereotipurile estetice derivate din moda, fara
a omite sa dezvolte mereu propria “distinctie si unicitate”.
Stilul Lancia reprezenta, la acel timp, o originalitate eleganta,
niciodata banala, conectata direct la un proces de inovare
prin traditie. Masinile Lancia, mai presus de toate, nu cedeaza
tentatiei multora de a se alinia la curentele consolidate.
Dimpotriva, cauta cu hotarare o identitate estetica proprie,
adesea avangardista pentru vremurile lor.
|
Linia
|
Este de ajuns sa ne gandim la forma aerodinamica a modelului Aprilia, prezentata in 1937, cand panorama automobilistica a timpului propunea doar masini “colturoase” sau la Fulvia coupé, un model complet original in fata concurentei din acea epoca. Lancia a punctat intotdeauna redefinirea si slefuirea propriului “stil”, fara a ceda nici o clipa tentatiei de a recurge la operatiuni de “colaj” a unor elemente la moda. Exemplul cel mai elocvent al acestui stil de lucru se regaseste in evolutia, in timp, a grilei calandrului, care a pornit de la o forma de scut vertical, a evoluat modern spre orizontala, dar pastrandu-si mereu distinctia, pentru a reveni apoi, recent, la o solutie care tinteste spre verticalitatea initiala. Unica exceptie de la aceasta regula a continuitatii este alegerea formei blocului optic anterior, care prezinta pe alocuri tuse originale, fara insa a abandona coerenta. Sa ne reamintim, de exemplu, de blocul optic al modelului Lambda din 1929, desenat sub forma de scut tridimensional, ca un simbol al marcii Lancia, care incepand cu acel an si cu acea masina, a fost mereu utilizat in aceasta forma, pana astazi. |
Materialele
|
In timp, unele tesaturi utilizate pentru interioare si anumite culori de caroserie se leaga atat de strans de imaginea Casei Lancia, incat au devenit un limbaj comun, adevarate simboluri: “stofa Lancia”, “albastrul Lancia”. Mai recent, alte materiale au intrat in patrimoniul exclusiv Lancia. Este vorba despre tapiteria Alcantara, tapiteria din piele “Poltrona Frau”, insertiile din lemn. Forme si materiale in continua transformare, care, combinate cu patrimoniul aproape genetic de fantezie si de creativitate italiana, defineste stilul Casei Lancia. Trasaturi care dintotdeauna, chiar daca in interpretarea unor designeri diferiti, sintetizeaza in automobilele cu scutul albastru coerenta “felului de a fi Lancia”. |
http://www.lancia.ro/stilul_lancia.php
Lancia astazi
|
Dupa cateva competitii, de cele mai multe
ori victorioase, in anii 1908 – 1909, Vincenzo Lancia abandoneaza
cursele si interzice expres participarea oficiala a masinilor
sale la manifestatii sportive. Decizia poate parea paradoxala,
dar vine ca urmare a intentiei de a concentra toate resursele
companiei asupra proiectarii si constructiei de autoturisme
de serie. A fost totusi imposibil sa interzica si persoanelor
private participarea in curse. Astfel, atunci cand clientii
au descoperit temperamentul sportiv al modelului Lambda,
multi dintre ei s-au inscris in curse. Vin si primele victorii.
La fel se va intampla si cu Aprilia, care, in pragul celui
de al doilea razboi mondial, a format o intreaga generatie
de piloti. Pentru a asista la o participare directa a Casei
torineze in competitii, trebuie sa asteptam anul 1951. Tanarul
Gianni Lancia era un pasionat de automobilismul sportiv.
Patru modele Aurelia B21 apartinand unor persoane private,
dar cu asistenta din partea Lancia, iau parte in Turul Siciliei
si isi adjudeca primele patru locuri in clasa, in detrimentul
masinilor Alfa Romeo 1900, modele sportive prin excelenta.
Zarurile au fost aruncate.
La Mille Miglia au fost inscrise patru exemplare
Aurelia Granturismo B20 Coupé. Bracco soseste al doilea,
dupa Ferrari condus de Villoresi, care are o cilindree dubla.
Mai mult, Bracco, impreuna cu Lurani, castiga victoria la
numei 24 de ore de la circuitul Le Mans . Entuziasmul este
in crestere. In '52, Bonetto castiga trofeul Targa Florio.
Se constituie astfel oficial Scuderia Lancia, care are drept
sigla elefantul in galop, initial de culoare albastra.
|
Formula 1
|
De acum inainte obiectivul nu mai este devansarea
Alfei Romei la categoria turisme. Ia nastere modelul D20
Sport, cu care se tinteste mult mai sus: adversarii sunt
acum Ferrari si Maserati. Palmaresul anilor '53 si '54 marcheaza
apogeul succesului: Targa Florio, Carrera Panamericana cu
noile D24 pe primele 3 locuri, Mille Miglia – castigata
de Alberto Ascari. Cu Aurelia GT B20 2500, Louis Chiron
castiga Raliul Monte Carlo. Laurii obtinuti fac sa se uite
dificultatile economice prin care trece fabrica. Ambitia
lui Gianni Lancia vizeaza direct Formula 1, fiind sustinut
de echipa de piloti, printre care Alberto Ascari. Masina
pentru Gran Prix, denumita D50, este inovatoare. Motorul
este un 8 cilindri in V, cu o cutie de viteze posterioara
transversal. Rezervoarele laterale specifice imbunatatesc
aerodinamica si permit mentinerea constanta a distributiei
masei de la inceputul si pana la finalul cursei. Pilotul
de baza al echipei este Alberto Ascari. La Monte Carlo se
afla pe primul loc cand a parasit pista si a ajuns in mare.
Un salt infricosator, din care, in chip miraculos, a scapat
nevatamat. La numai patru zile dupa aceasta se afla la Monza
, unde Castellotti facea teste cu Ferrari Sport. Ascari
ii cere prietenului sau sa alerge cateva ture. Pleaca in
camasa si cravata. La a treia tura, are loc accidentul mortal.
Era 26 mai 1954. Disparitia lui Ascari si colapsul financiar
concomitent, legat, cel putin in parte, de cheltuielile
excesive ocazionate de competitii, duc la o deizie drastica:
gata cu intrecerile.
|
De la pista la raliuri
|
Pe
26 iulie masinile, mortoarele, piesele de schimb pleaca
spre Maranello, donate de Lancia catre Ferrari. Nu vor fi
insa irosite. Modificat si imbunatatit, modelul D50 (de
acum Lancia – Ferrari) ii va permite lui Juan Manuel Fangio
sa castige, in 1956, patru dintre cele cinci titluri mondiale
ale sale. Dupa experienta din Formula 1 si vanzarea fabricii
catre familia Pesenti, e din nou momentul ca persoane private
sa participe in curse si sa castige. Aurelia B20 iese din
scena, dar a venit vremea micii Appia care, in versiunea
GT Zagato, este invincibila la clasa de cilindree de pana
la 1.150 cm 3 . In 1959 apare si Flaminia Sport Zagato,
care repeta succesele Appiei la clasa 2.500 cm 3 . Victoriilor
in cursele de viteza li se adauga cele din raliuri. Piero
Frescobaldi este primul in Rally dei Fiori din 1962 la volanul
unei Fulvia.
Responsabilii Lancia incep sa priveasca
cu atentie acest tip de competitii. Nu vor sa revina la
o implicare foarte costisitoare precum cea din Formula 1,
ci sa puna in lumina mostenirea stralucita a marcii si tinuta
de strada a unor masini de serie.
Reinvie astfel “Squadra Corse”, purtand
vechea emblema cu elefantul si sigla HF (High Fidelity).
Mai intai cu Flavia Coupé, apoi cu Fulvia 2C, Coupé si Coupé
HF, victoriile se tin lant: Tour de Corse, Raliul San Remo
(Rally dei Fiori), Rac.
In 1972, Fulvia Coupé 1600 HF este de-acum
la final de cariera, dar ii asigura lui Sandro Munari succese
importante (Raliul Monte Carlo) si aduce Lancia in Campionatul
Mondial de Raliuri.
|
De la pista la raliuri
|
Cu
Stratos, Lancia devine invincibila, cu victorii consecutive
in 3 mondiale: 1974, ‘ 75 si '76. Conceputa special pentru
raliuri si construita in doar 500 de exemplare cerute pentru
omologare, Stratos este o berlina cu motor central, proiectata
de Bertone si echipata cu motorul in 6 cilindri in V al
lui Dino Ferrari. In 1979, Lancia revine pe pista cu Lancia
Beta Montecarlo Turbo. Doi ani la rand, in 1980 si 1981,
castiga Campionatul mondial la categoria anduranta. In 1983,
obtine victoria in Campionatul mondial de raliuri cu Rally
037, nascuta dintr-un pariu, pentru a contracara dominatia
modelelor germane, cu 4 roti motrice. Rally 037 va fi ultima
masina cu 2 roti motrice care a castigat un Campionat Mondial
de Raliuri.
Dupa decizia de a interzice participarea
in raliuri a masinilor cu mai mult de 300 CP, Lancia dezvolta
modelul Delta S4 si isi joaca toate cartile pe Delta HF
4WD cu tractiune integrala permanenta. Suntem in 1987. Timp
de 6 ani, Delta HF 4WD si urmasele sale Delta HF integrala,
integrala 16v si 16v Evo, domina scena curselor de raliuri.
Bilantul numara 6 titluri mondiale consecutive, 46 de victorii
absolute din 66 de participari la curse mondiale, plus alte
nenumarate victorii in competitii nationale. Un palmares
dificil de egalat si care a ramas intr-adevar imbatabil.
|
http://www.lancia.ro/competitiile.php
Primele vehicule
|
Primul vehicul militar construit de Vincenzo
Lancia ia nastere in 1912. Este un camion cu o sarcina de
22 quintale, pe care Statul Major al Armatei il utilizeaza
cu succes in campania din Libia. Se numea “1Z”, era echipat
cu motorul faimoasei “25-35 HP” si atingea o viteza maxima
de 60 km/h. Dupa 3 ani, Italia intra in razboi, iar printre
autocamioanele care transportau persoane, tunuri si alte
echipamente pe linia frontului, vom regasi, pe langa “1Z”,
alte doua modele Lancia: “Jota” si “Djota”. Sunt dezvoltate
din acelasi motor in 4 cilindri, de 4.940 cm 3 si 70 CP,
dar au o sarcina majorata la 24 quintale si sasiuri diferite:
mai lung in cazul primului si mai scurt in cazul celui din
urma. Nu sunt singurele vehicule Lancia care, in cei trei
ani ai primei conflagratii mondiale, doteaza armata uniformelor
gri-verzi. Theta continua sa fie construita pentru comandamentele
militare de elita, iar pe auto-sasiurile modelelor “Jota”,
“Djota” si “1Z” sunt construite tractoare pentru transportul
artileriei, autoambulante si autoblindate armate de firma
Ansaldo. Multe dintre acestea, in special de tipul “Jota”,
vor fi adoptate si de armatele aliate.
|
Evolutia motoarelor
|
Insa adevaratul succes al vehiculelor militare
Lancia este atins in anii ‘30, gratie afirmarii motoarelor
Diesel. Un propulsor de acest tip, in 2 cilindri si 2 timpi,
echipeaza modelul de camion “Ro”, produs pentru armata in
doua variante diferite de ampatament si sarcina utila. Una
dintre acestea poate transporta 54 quintale, exact ca si
“Ro MB”, versiune exclusiv militara, dezvoltata pentru campania
din Etiopia si echipata cu un motor Otto in 4 cilindri.
Construit in circa 600 de exemplare, “Ro” ramane un fidel
companion al trupelor italiene pana in 1936, cand iese din
productie. Evolutia tehnica si randamentul motoarelor Diesel,
in acelasi timp, sunt simtitor imbunatatite. Pompele si
injectoarele au fost perfectionate, camerele de combustie
capata o forma mai functionala si incepe experimentarea
ante-camerei de aprindere. Lancia, de aceea, abandoneaza
motorul in 2 timpi in favoarea celui mai simplu, in 4 timpi.
Ia astfel nastere “3 Ro”, un nou vehicul actionat de un
original motor in 5 cilindri in linie, de 6.875 cm 3 si
93 CP. Pentru armata, acest camion va fi construit in 2
variante, MNSP si MNP, ambele cu o cutie de viteze in 8
trepte si punte posterioara cu semi-axe portante.
|
“Omicron”
|
In 1927 este demarat proiectul unui autosasiu
complet nou prin caracteristicile foarte moderne si destinat
a fi carosat ca autobuz pentru uz urban si interurban: “Omicron”.
Pus in miscare de un motor cu 6 cilindri
in linie, de 7.060 cm 3 si 91,5 CP, “Omicron” are supapele
comandate direct de doi arbori de distributie, puntea posterioara
cu ax portant si platforma mai joasa. Realizat in doua variante
(scurta si lunga), “Omicron” se bucura de un mare succes.
Numeroase vehicule adoptate de firma de transport Tranviaria
din Roma raman in uz, oferind satisfactie maxima firmei
si utilizatorilor, pe chilometraje fabuloase: mai mult de
2 milioane de km. Ca o curiozitate, “Omicron” echipat ca
vagon de dormit presteaza servicii de linie de-a lungul
desertului, intre Algeria si Sudan. Ca urmare, pentru acest
model, Lancia pune la punct un motor diesel in 5 cilindri,
de 7 litri si 93 CP. Este o alternativa la propulsorul mult
mai mare pe benzina, care, in ciuda robustetei si longevitatii
lui “Omicron”, penalizeaza economicitatea. Suntem in anii
'30 si Lancia cumpara de la firma germana Junkers licenta
de fabricatie pentru un alt propulsor Diesel. Este un motor
in 2 cilindri si 2 timpi, care va fi montat pe noul camion
“Ro”. Modelului, construit in 4 versiuni (2 civile si 2
militare), i se vor alatura in 1935 “Ro-Ro”, iar in 1938
“3Ro”, cu propolsorul diesel in 5 cilindri.
Productia de camioane Lancia continua cu
Esatau, pentru a se incheia in 1969 cu Esagamma.
|
http://www.lancia.ro/vehiculele_militare.php
Originea auto-sasiurilor
|
Timp de zeci de ani, pe langa automobile,
Lancia a produs si auto-camioane. Debutul a venit cu un
mic camion realizat in 1911 pe sasiul masinii Eta. Insa
primul veritabil vehicul industrial, camionul usor 1Z, apare
in decursul anului urmator. Motorul este un puternic propulsor
in 4 cilindri, de 5 litri, 70 CP. Armata va folosi cu succes
exemplare din acest camion in razboiul din Libia, pe drumurile
africane foarte dure. Dupa acest camion va lua nastere Theta,
masina de lux, considerata la acea vreme una dintre cele
mai bune masini din lume. Utilizat pe larg in timpul Primului
Razboi Mondial, intre 1915 – 1918, modelului “Z” i se alatura,
putin inainte si in timpul conflictului, modelele “Jota”
si “Djota”. Instraurarea pacii aduce unele dificultati constructorului
italian. Comenzile militare s-au epuizat, iar in domeniul
civil, transporturile grele au in continuare o importanta
marginala si oricum sunt indeplinite de “ramasitele razboiului”
– vehicule pe care armata le cedeaza civililor. Vincenzo
Lancia crede insa in viitorul vehiculelor industriale si
deja din 1921, din atelierele de pe strada Monginevro ies
modelele “Trjota” si “Tetrajota”. Este vorba despre auto-sasiuri
carosate ca autocare, camioane, autobuze si vehicule de
posta. Echipate cu la fel de mult apreciatele motoare in
4 cilindri care au dotat si masinile “Kappa” si “Dikappa”,
aceste doua auto-sasiuri au fost atat de reusite si eficiente,
incat s-au primit numeroase comenzi si din afara tarii.
|
Cresterea in dimensiuni
|
In Italia, in aceasta perioada, creste importanta
transporturilor grele, favorizata si de imbunatatirea retelei
rutiere. E nevoie acum de camioane mai manevrabile si de
o sarcina mai mare. Astfel, in 1924, Lancia dezvolta un
nou model de camion, ce va deveni faimos. “Pentajota”. Are
un ampatament alungit, de 4,31 metri, o suprafata utila
de 7,77 m 2 , o sarcina utila de 53 quintale si poate fi
considerat unul dintre primii giganti veritabili de pe sosele.
Pe langa necesitatile de transport de marfuri, apar si cele
de transport de persoane. La solicitarea Primariei din Milano,
care solicita autobuze urbane cu un numar mare de locuri,
Lancia pune la punct sasiul “Esajota”. Cu geniala intuitie,
anticipand mereu noi necesitati, inginerii de la Lancia
au prevazut lonjeroanele care permit scaderea gardei la
sol. Vehiculul, insa, este penalizat de insuficienta putere
a motorului, ramas nemodificat din timpul razboiului. Acelasi
motor va fi adoptat si de camionul “Eptajota”, ca va aparea
in 1927.
|
http://www.lancia.ro/vehiculele_industriale.php
Lancia astazi
|
Fidela
Misiunii, atenta la noile exigente
Lancia simbolizeaza placerea de a conduce la volanul unor
autoturisme puternice, confortabile, elegante, rafinate, dar niciodata
exagerate. Un stil care nu
se expune, ci prefera discretia. O mecanica studiata
pentru a oferi performante, concomitent cu siguranta si placerea
sofatului. Idei care nu urmeaza
curentele modei, poate doar le anticipeaza, propunand
solutii inedite, de avangarda, capabile sa intuiasca gusturile
clientilor si evolutiile tehnice
viitoare.
|
Chiar
dupa aproape 100 de ani, Lancia ramane fidela acestei misiuni. Cu o
atentie speciala catre exigentele de maxima personalizare a masinii,
care transforma productia de serie intr-o productie “individualizata de
serie”.
In concordanta cu cele mai exigente gusturi ale clientelei
si cu o atentie speciala catre noile nise de piata, pentru care Lancia
propune, de exemplu, monovolumele Musa si Phedra. Inovatia fara a-si
uita nici un moment originea; in acest echilibru deloc usor de mentinut,
Lancia a stiut sa-si pastreze pana astazi identitatea, regasind mereu
acea vitalitate care i-a pemis innoirea continua a gamei.
|
Filosofia
|
Provocarea pe care Vincenzo Lancia si-a lansat-o in primul rand siesi in 1906, convins ca poate oferi industriei automobilistice italiene ce abia prindea contur un patrimoniu de idei, de realizari si inovatii, ramane in continuare deschisa. Altii si altii au acceptat provocarea si in spiritul ei se dedica zi de zi cu aceeasi pasiune. In cei 100 de ani, totul s-a schimbat: societatea, modul de viata, posibilitatile tehnice, materialele; masina adevenit un produs pentru toti, o componenta esentiala a vietii noastre de zi cu zi. Astazi provocarile sunt cele din domeniul sigurantei, ecologiei, mobilitatii, interactiunii dintre masina si mediul inconjurator. Dar un lucru a ramas neschimbat: implicarea oamenilor de la Lancia in a veni cu raspunsuri concrete pentru toate aceste exigente legate de automobil, construind masini frumoase, pline de tehnica sofisticata si dotate, de fiecare data, cu acel “ceva” in plus in stil, in tehnologie, in eleganta, care face diferenta. Acel “ceva” care face dintr-o masina oarecare, o Lancia. |
http://www.lancia.ro/lancia_astazi.php
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu