Sign this petition
4,607 supporters
393 needed to reach 5,000
Petitioning Market Director Italy - Lancia Brand presso Fiat Group Antonella Bruno and 1 other
United against the end of Lancia.
L'eccellenza
Lancia, ha rappresentato l'Italia per oltre 106 anni di storia. Oggi
purtroppo il brand è stato confinato ad un ruolo marginale, senza alcun
reale prospettiva industriale di rilancio. Errori commerciali, crisi
hanno veramente compromesso le possibilità di prospettare un futuro con
il disappunto di tutti quelli che nonostante tutto, da tutto il mondo,
dimostrano amore per un brand che ha avuto il coraggio di innovare e
porre sempre nuovi orizzonti tecnici. Lancia è Italia, noi
sottoscrittori non possiamo assistere silenti a questo declino e
vorremmo sottoporre al management Fiat una piattaforma di proposte
concrete, e fattibili per il rilancio. Viva Lancia! twitter.com/occupylancia
English
The Lancia Excellence, has represented Italy for more than 106 years of history. Today, unfortunately, the brand has been confined to a marginal role, with no real prospect of industrial revival. Business mistakes, crises, have really compromised the possibility of planning a future with the disappointment of all those who in spite of everything, from all over the world, show love for a brand that has had the courage to innovate and bring new horizons. Lancia vs Italy, we, the subscribers, can not assist silent to this decline and we would like to submit to the Fiat management few concrete proposals for a true revival. Viva Lancia! Save Lancia"
Sacrificing Lancia to make Alfa Romeo big. It’s the disaster we’ve all been fearing for, and which now appears to become true. Or so it seems if we can believe the report in an important Italian newspaper this morning. In an extensive interview with La Repubblica, the CEO specifically talks about the ambitious future plans with Alfa Romeo and the intention to make all factories on the peninsula productive again.
The Italian Lancia was barely mentioned in all this. The unfathomable strategist who is Marchionne only speaks about maintaining the Ypsilon-range on the local Italian market. We therefore conclude he wants to get rid of the brand outside of Italy, even in Europe. The big chief didn’t give any further details, nor did he mention Chrysler, with which Lancia was meant to share basically everything according to the plans of a few years back. Only the fact that the CEO didn’t make any other statements concerning the brand Lancia, still offers some hope… But it isn’t much. twitter.com/occupylancia
German
Neues von Fiat: Die Traditionsmarke Lancia soll offenbar komplett aufgegeben werden - auch Adaptionen von Chrysler-Modellen sind demnach nicht mehr geplant. Derweil bangen die Italiener auch, ob Fiat nach der Fusion mit Chrysler zu einem amerikanischen Unternehmen wird.
Fiat will offenbar Lancia komplett zurückziehen
Lancia wird es in Zukunft wohl nur noch in Italien geben und selbst dort will man sich auf den Kleinwagen Ypsilon beschränken. Entsprechende Pläne äußerte Fiat-Chef Sergio Marchionnegegenüber der italienischen Tageszeitung "La Repubblica". Wann genau sich die Italiener aus den übrigen Märkten zurückziehen ist unklar. Der Verkauf von Lancia-Modellen in Deutschland geht vorläufig weiter. Der Service für Kunden der Marke ist über das Netz von Fiat gegeben.
Lancia spielt keine Rolle mehr
Aktuell bietet Lancia neben dem Ypsilon das Kompaktmodell Delta und verschiedene von Chrysler adaptierte amerikanische Fahrzeuge an - den Thema, das Cabrio Flavia und den Van Voyager. Insgesamt konnte die Marke auf dem deutschen Markt im vergangenen Jahr allerdings nur rund 1600 Neuzulassungen verbuchen. Den Lancia Ypsilon gibt es in der aktuellen Form seit 2011. Ob es vom Ypsilon einen Nachfolger geben wird, ist unklar. twitter.com/occupylancia
Spanish
Que Lancia lleva años – más bien décadas – languideciendo no es ninguna novedad. Por mucho que nos guste a los aficionados recordar los gloriosos tiempos del Delta Integrale o sus preciosos coupés de los 50, Lancia lleva años sin lanzar productos interesantes. No niego que los nuevos Chrysler remarcados han aportado un soplo de aire fresco y el nuevo Ypsilon es un urbano diferente, pero sólo se vende bien en Italia, donde el año pasado vendieron 57.000 unidades… poco para la “vaca lechera” de cualquier fabricante.
Sergio Marchionne – CEO del Grupo Fiat/Chrysler – ha confirmado que en unos pocos años, Lancia dejará de venderse en Europa. Un jarro de agua fría esperado, pero que aún así duele. Afortunadamente, parece ser que no será el fin definitivo de Lancia. twitter.com/occupylancia
French
C’est quasiment la mort de Lancia que le patron du groupe italien Sergio Marchionne a quasi proclamée dans un entretien qu’il a accordé à La Repubblica et qui a été publié vendredi dernier. Le groupe Fiat a bel et bien déterminé une stratégie pour les années à venir de Lancia. Elle peut être résumée en deux points. Premièrement articuler la gamme autour de l’Ypsilon, ce qui signifie que les Chrysler rebadgées Lancia (Thema par exemple) et autre Delta ne devraient pas avoir de suite. Deuxièmement, la commercialisation de Lancia sera réservée au marché italien ! twitter.com/occupylancia
Unís contre lancia fin de Lancia.
Unidos contra el fin de Lancia.
Uniti contro la fine di Lancia.
United against the end of Lancia.
English
The Lancia Excellence, has represented Italy for more than 106 years of history. Today, unfortunately, the brand has been confined to a marginal role, with no real prospect of industrial revival. Business mistakes, crises, have really compromised the possibility of planning a future with the disappointment of all those who in spite of everything, from all over the world, show love for a brand that has had the courage to innovate and bring new horizons. Lancia vs Italy, we, the subscribers, can not assist silent to this decline and we would like to submit to the Fiat management few concrete proposals for a true revival. Viva Lancia! Save Lancia"
Sacrificing Lancia to make Alfa Romeo big. It’s the disaster we’ve all been fearing for, and which now appears to become true. Or so it seems if we can believe the report in an important Italian newspaper this morning. In an extensive interview with La Repubblica, the CEO specifically talks about the ambitious future plans with Alfa Romeo and the intention to make all factories on the peninsula productive again.
The Italian Lancia was barely mentioned in all this. The unfathomable strategist who is Marchionne only speaks about maintaining the Ypsilon-range on the local Italian market. We therefore conclude he wants to get rid of the brand outside of Italy, even in Europe. The big chief didn’t give any further details, nor did he mention Chrysler, with which Lancia was meant to share basically everything according to the plans of a few years back. Only the fact that the CEO didn’t make any other statements concerning the brand Lancia, still offers some hope… But it isn’t much. twitter.com/occupylancia
German
Neues von Fiat: Die Traditionsmarke Lancia soll offenbar komplett aufgegeben werden - auch Adaptionen von Chrysler-Modellen sind demnach nicht mehr geplant. Derweil bangen die Italiener auch, ob Fiat nach der Fusion mit Chrysler zu einem amerikanischen Unternehmen wird.
Fiat will offenbar Lancia komplett zurückziehen
Lancia wird es in Zukunft wohl nur noch in Italien geben und selbst dort will man sich auf den Kleinwagen Ypsilon beschränken. Entsprechende Pläne äußerte Fiat-Chef Sergio Marchionnegegenüber der italienischen Tageszeitung "La Repubblica". Wann genau sich die Italiener aus den übrigen Märkten zurückziehen ist unklar. Der Verkauf von Lancia-Modellen in Deutschland geht vorläufig weiter. Der Service für Kunden der Marke ist über das Netz von Fiat gegeben.
Lancia spielt keine Rolle mehr
Aktuell bietet Lancia neben dem Ypsilon das Kompaktmodell Delta und verschiedene von Chrysler adaptierte amerikanische Fahrzeuge an - den Thema, das Cabrio Flavia und den Van Voyager. Insgesamt konnte die Marke auf dem deutschen Markt im vergangenen Jahr allerdings nur rund 1600 Neuzulassungen verbuchen. Den Lancia Ypsilon gibt es in der aktuellen Form seit 2011. Ob es vom Ypsilon einen Nachfolger geben wird, ist unklar. twitter.com/occupylancia
Spanish
Que Lancia lleva años – más bien décadas – languideciendo no es ninguna novedad. Por mucho que nos guste a los aficionados recordar los gloriosos tiempos del Delta Integrale o sus preciosos coupés de los 50, Lancia lleva años sin lanzar productos interesantes. No niego que los nuevos Chrysler remarcados han aportado un soplo de aire fresco y el nuevo Ypsilon es un urbano diferente, pero sólo se vende bien en Italia, donde el año pasado vendieron 57.000 unidades… poco para la “vaca lechera” de cualquier fabricante.
Sergio Marchionne – CEO del Grupo Fiat/Chrysler – ha confirmado que en unos pocos años, Lancia dejará de venderse en Europa. Un jarro de agua fría esperado, pero que aún así duele. Afortunadamente, parece ser que no será el fin definitivo de Lancia. twitter.com/occupylancia
French
C’est quasiment la mort de Lancia que le patron du groupe italien Sergio Marchionne a quasi proclamée dans un entretien qu’il a accordé à La Repubblica et qui a été publié vendredi dernier. Le groupe Fiat a bel et bien déterminé une stratégie pour les années à venir de Lancia. Elle peut être résumée en deux points. Premièrement articuler la gamme autour de l’Ypsilon, ce qui signifie que les Chrysler rebadgées Lancia (Thema par exemple) et autre Delta ne devraient pas avoir de suite. Deuxièmement, la commercialisation de Lancia sera réservée au marché italien ! twitter.com/occupylancia
Unís contre lancia fin de Lancia.
Unidos contra el fin de Lancia.
Uniti contro la fine di Lancia.
United against the end of Lancia.
Letter to
Market Director Italy - Lancia Brand presso Fiat Group Antonella Bruno
Head of Lancia and Chrysler Brands Saad Chehab
Updates
- 10 months ago4,000 supporters
https://www.change.org/p/salviamo-lo-storico-brand-lancia
Sign this petition
4,607 supporters
393 needed to reach 5,000
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu